Regulamin

Regulamin

Regulamin przyznawania i korzystania
ze Stalowowolskiej Karty Miejskiej „LifeStal”

§ 1.
Podstawowe pojęcia.

Użyte w regulaminie określenia oznaczają:

  1. Karta Mieszkańca, Karta Miejska lub Karta Miejska LifeStal – karta stanowiąca nośnik danych w formie plastikowej karty fizycznej lub karty wirtualnej w aplikacji mobilnej „LifeStal” uprawniającej do korzystania z ulg, zniżek i preferencji oferowanych użytkownikom karty przez Gminę Stalowa Wola oraz Partnerów programu pn. „Stalowowolska Karta Miejska – LifeStal”. 
  2. Karta fizyczna - Karta Mieszkańca, której nośnikiem jest zbliżeniowa elektroniczna karta plastikowa z chipem, posiadająca zaprogramowany indywidualny numer nadany przez producenta układu pamięciowego i która została spersonalizowana poprzez naniesienie na jej awersie imienia i nazwiska Użytkownika Karty, numeru karty oraz wzoru graficznego określonego w zarządzeniu, upoważniająca do korzystania z ulg, zniżek i preferencji przysługujących w ramach Programu pn. „Stalowowolska Karta Miejska – LifeStal”.
  3. Aplikacja Miejska Miasta Stalowej Woli, Aplikacja „LifeStal” – Aplikacja Miejska Miasta Stalowej Woli” lub aplikacja – aplikacja mobilna, czyli oprogramowanie działające na urządzeniach przenośnych, funkcjonująca na urządzeniach z systemem operacyjnym iOS oraz Android, dostępna do pobrania bezpłatnie na platformach dystrybucji cyfrowej App Store i Sklep Play. Aplikacja jest powiązana z Systemem i kontem użytkownika Systemu.
  4. Karta wirtualna – Karta Mieszkańca dostępna przez Aplikację „LifeStal”, posiadająca indywidualny numer nadany uczestnikowi Programu przez Organizatora Programu, upoważniająca do skorzystania z ulg, zniżek i preferencji przysługujących w ramach Programu, reprezentowana za pomocą kodu kreskowego, kodu QR lub trybu NFC. 
  5. Organizator Programu – Gmina Stalowa Wola. 
  6. Program - program pn. „Stalowowolska Karta Miejska – LifeStal” wprowadzony uchwałą Nr III/19/2024 Rady Miejskiej w Stalowej Woli z dnia 14 czerwca 2024 roku w sprawie wprowadzenia na terenie Gminy Stalowa Wola programu pn. „Stalowowolska Karta Miejska – LifeStal”. 
  7. Gmina – Gmina Stalowa Wola.
  8. Użytkownik Karty lub Uczestnik Programu – osoba, której przyznano uprawnienia wynikające z Programu oraz wydano Kartę fizyczną lub przyznano dostęp do Karty wirtualnej, potwierdzając uprawnienia wynikające z Programu. 
  9. System Karty Miejskiej LifeStal lub System – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego.
  10. Użytkownik Systemu – osoba, która uzyskała dostęp do Systemu Karty Mieszkańca. Użytkownikiem systemu może być w szczególności Użytkownik Karty. 
  11. Wnioskodawca – osoba składająca wniosek o udział w Programie i wydanie Karty Mieszkańca.
  12. Opiekun – rodzice dziecka oraz rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka opiekun prawny, kurator dla osoby niepełnosprawnej lub kurator osoby ubezwłasnowolnionej częściowo. 
  13. Dziecko – Osoba poniżej 18 lat, chyba że zgodnie z prawem odnoszącym się do dziecka uzyska ono wcześniej pełnoletność.
  14. Partner - podmiot biorący udział w Programie, oferujący ulgi, zniżki i preferencje dla Użytkownika Karty Mieszkańca i realizujący uprawnienia wynikające z Karty Mieszkańca w porozumieniu z Gminą. 
  15. Portal karty – strona internetowa www.lifestal.pl będąca częścią Systemu Karty Mieszkańca, umożliwiająca założenie indywidualnego konta Użytkownika Systemu, składanie wniosków o przystąpienie do Programu i dostęp do Karty wirtualnej oraz wydanie Karty fizycznej; portal przekazuje informacje o aktualnościach, wydarzeniach, ulgach, zniżkach i preferencjach oferowanych Uczestnikom Programu przez Partnerów. 
  16. Wykonawca – BPROG Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Ząbkach (05-091), ul. Wojska Polskiego, nr 18, lok. 1, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000554257.

§ 2.
Postanowienia ogólne.

  1. Regulamin określa warunki wydawania i użytkowania Karty Miejskiej „LifeStal”, o której mowa w uchwale Nr III/19/2024 Rady Miejskiej w Stalowej Woli z dnia 14 czerwca 2024 roku w sprawie wprowadzenia na terenie Gminy Stalowa Wola programu pn. „Stalowowolska Karta Miejska – LifeStal”.
  2. Uprawnienia wynikające z Programu mogą być przypisane do Wirtualnej karty w aplikacji mobilnej.
  3. W ramach Programu ulgi, zniżki i preferencje otrzymują osoby, których miejscem zamieszkania i/lub odprowadzania podatku od osób fizycznych jest Gmina Stalowa Wola oraz spełniają warunki określone w regulaminie.
  4. Karta Mieszkańca potwierdza uprawnienia Użytkownika Karty do korzystania z ulg, zniżek i preferencji aktualnie oferowanych przez Partnerów i Organizatora Programu. 
  5. Karta fizyczna lub Karta wirtualna nie jest kartą kredytową, płatniczą, bankomatową, ani nie umożliwia żadnej innej formy płatności. 
  6. Program ma na celu:
    1. umacnianie poczucia tożsamości lokalnej mieszkańców;
    2. zwiększenie dostępności do obiektów miejskich, form działalności oraz wydarzeń kulturalnych, sportowych i rekreacyjnych;
    3. tworzenie przyjaznych dla mieszkańców warunków życia oraz rozwoju;
    4. poszerzenie oferty możliwości spędzania wolnego czasu;
    5. promocję Gminy jako miejsca atrakcyjnego do osiedlania się;
    6. promocję oraz ułatwienie dostępu do sieci transportu miejskiego;
    7. rozwój świadomości na temat produktów regionalnych, firm działających na terenie Gminy oraz dostępu do świadczonych usług.

§ 3.
Potwierdzenie uprawnień oraz sposób wydawania Karty Mieszkańca.

  1. Uprawnienia do korzystania z systemu ulg, zniżek i preferencji w ramach realizacji Programu potwierdza Organizator Programu. 
  2. Wydanie Karty fizycznej lub aktywacja Karty wirtualnej przez Organizatora Programu oznacza potwierdzenie posiadania uprawnień Użytkownika Karty. 
  3. Karta Mieszkańca jest dokumentem imiennym (spersonalizowanym). Kartą Mieszkańca posługiwać się może wyłącznie osoba, której dane zostały naniesione na karcie. 
  4. Potwierdzenie uprawnień i wydanie Karty Mieszkańca następuje na podstawie wniosku, podpisanego przez uprawnioną pełnoletnią osobę lub Opiekuna w odniesieniu do niepełnoletnich Użytkowników Karty. 
  5. Wprowadza się wniosek, który stanowi załącznik nr 2 do Zarządzenia nr 261/2024 Prezydenta Miasta Stalowej Woli z dnia 2024 roku uprawniający do korzystania z Karty Mieszkańca dla osób fizycznych mających miejsce zamieszkania na terenie Gminy Stalowa Wola, które w szczególności rozliczają podatek dochodowy od osób fizycznych w Urzędzie Skarbowym w Stalowej Woli ze wskazaniem Miasta Stalowej Woli jako miejsca swojego zamieszkania, bez względu na to, czy osiągają dochód, a także do członków ich rodzin w rozumieniu art. 6 pkt 14 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz.U.2023.901 ze zm.), zwanych dalej „Osobami Uprawnionymi.” 
  6. Do korzystania z Programu uprawnione są także dzieci własne osób, o których mowa w ust. 5 oraz dzieci pozostające pod ich opieką prawną:
    1. do ukończenia przez nie 18 roku życia;
    2. do ukończenia przez nie 26 roku życia – w przypadku młodzieży uczącej się;
    3. bez ograniczenia wieku w przypadku dzieci niepełnosprawnych pozostających pod opieką rodzica.
  7. Składanie wniosków o wydanie Karty Mieszkańca następuje poprzez osobiste złożenie wniosku w formie papierowej albo drogą elektroniczną poprzez Portal lub Aplikację przez wypełnienie formularza wnioskowego oraz załączenie:
    1. zdjęcie Mieszkańca lub dziecka Mieszkańca w formacie plików: JPG, PNG o rozmiarze co najmniej 250 x 350 pikseli, w rozdzielczości 300 dpi.
    2. dokument potwierdzający status osoby uczącej się zgodnie z ust. 15, w przypadku określonym w ust. 15
  8. Potwierdzenie tożsamości osoby wnioskującej o przyznanie uprawnień do korzystania z Karty Miejskiej w imieniu swoim lub dziecka, w imieniu którego osoba wnioskująca jest uprawniona do występowania jest:
    1. Profil zaufany
    2. Okazanie niezbędnych dokumentów pracownikowi Urzędu Miasta Stalowej Woli uprawnionemu do weryfikacji wniosków o przyznanie Karty Mieszkańca
  9. Organizator Programu może zażądać przy składaniu wniosku dotyczącego Kart Mieszkańca okazanie następujących dokumentów: 
    1. potwierdzającego stopień pokrewieństwa, szczególnie w sytuacji gdy nazwisko dziecka i Opiekuna się różnią; 
    2. zaświadczenie o nadaniu nr NIP w przypadku obcokrajowców nie posiadających nr PESEL; 
    3. dowodu uiszczenia opłaty, jeśli jest wymagana. 
  10. W imieniu osoby, która nie ukończyła 18 roku życia wniosek składa Opiekun. 
  11. Wniosek o wydanie fizycznej Karty Mieszkańca można złożyć w formie pisemnej lub drogą elektroniczną, za pośrednictwem Systemu, a jego wzór stanowi załącznik nr 2 do Zarządzenia nr 261/2024 Prezydenta Miasta Stalowej Woli z dnia 2024 roku.
    W przypadku przedłożenia dokumentów w formie pisemnej, poprawnie wypełniony i podpisany wniosek o wydanie fizycznej Karty Mieszkańca wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć bezpośrednio w Urzędzie Miasta Stalowej Woli lub innym punkcie przyjmowania wniosków.
  12. Organizator Programu dokonuje formalnej i merytorycznej weryfikacji wniosku. w przypadku złożenia poprzez System i w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości, wnioskodawca zostanie poproszony do uzupełnienia wniosku w miejscu złożenia wniosku, e-mailowo, telefonicznie, SMS-em lub listownie. 
  13. Karta fizyczna, po rozpatrzeniu wniosku, wydawana jest w Urzędzie Miasta w Stalowej Woli lub innym punkcie przyjmowania wniosków.
  14. Karta Mieszkańca wydawana jest:
    1. na czas nieokreślony, przy czym Użytkownik Karty będzie zobowiązany potwierdzić składane we wniosku oświadczenie dotyczące zamieszkiwania i/lub odprowadzania podatku od osób fizycznych w Urzędzie Skarbowym w Stalowej Woli, co 12 miesięcy od momentu aktywowania Karty Miejskiej, pod rygorem jej tymczasowej dezaktywacji do momentu ponownego potwierdzenia powyższego warunku. Wydanie Karty Mieszkańca osobie pełnoletniej, uczącej się i nieosiągającej dochodów do ukończenia 26 roku życia wymaga okazania dokumentu potwierdzającego pobieranie nauki – legitymacji szkolnej, studenckiej lub stosownego zaświadczenia oraz potwierdzenia , co każde 12 miesięcy licząc od momentu aktywowania Karty Miejskiej, pod rygorem jej tymczasowej dezaktywacji do momentu ponownego potwierdzenia powyższego warunku. 
  15. W przypadku utraty, zniszczenia lub zagubienia Karty fizycznej, jej duplikat wydawany jest na wniosek. Wydanie duplikatu nie wpływa na zmianę okresu ważności Karty fizycznej. 
  16. Fizyczna Karta Mieszkańca wydawana jest:
    1. bezpłatnie w przypadku pierwszego egzemplarza;
    2. odpłatnie, w przypadku duplikatu, wydawanego na wniosek Użytkownika, przy czym koszt jego wyrobienia, z zastrzeżeniem ust. 16, wynosi 30,00 zł (słownie: trzydzieści zł 00/100). Wpłat za wydanie duplikatu należy dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miasta Stalowej Woli, nr: 06 1020 4913 0000 9202 0117 4630, w tytule wpłaty należy podać Imię i Nazwisko posiadacza Karty Miejskiej oraz zamieścić dopisek: opłata za wydanie duplikatu Karty Miejskiej.
  17. Zmiana imienia lub nazwiska Użytkownika, wydrukowanego na Karcie Mieszkańca lub usterka warstwy elektronicznej karty zbliżeniowej bez widocznych uszkodzeń mechanicznych wymaga wydania duplikatu Karty i jest ona bezpłatna. 
  18. Organizator programu zastrzega prawo do zeskanowania wniosku i załączników do złożonego wniosku o wydanie Karty i przetwarzania ich w Systemie. 

§ 4.
Zasady użytkowania Karty Mieszkańca.

  1. Karta Mieszkańca stanowi potwierdzenie uprawnień do korzystania z systemu ulg, zniżek, usług miejskich lub preferencji objętych Programem. 
  2. Użytkownik Karty Miejskiej może korzystać tylko z aktualnie obowiązujących ulg, zniżek i preferencji wskazanych w wykazie publikowanym na stronie internetowej i aplikacji mobilnej.
  3. Ulgi, zniżki i preferencje z tytułu posiadania Karty Mieszkańca nie łączą się z innymi ulgami i zniżkami, chyba że Organizator Programu lub Partner ustalił inne zasady udzielania ulg i zniżek. 
  4. Wszystkie ulgi, zniżki i preferencje wynikające z Programu mają charakter czasowy. 
  5. Na żądanie Organizatora Programu lub Partnerów oferujących ulgi, zniżki i preferencje Użytkownik Karty Miejskiej zobowiązany jest do jej okazania lub podania tymczasowego numeru identyfikacyjnego wygenerowanego przez aplikację mobilną. Nieokazanie Karty Mieszkańca lub niepodanie numeru identyfikacyjnego może być powodem odmowy uwzględnienia uprawnień wynikających z posiadania Karty Mieszkańca. 
  6. Użytkownik Karty Mieszkańca zobowiązany jest do: 
    1. ochrony Karty Mieszkańca przed utratą lub zniszczeniem; 
    2. niezwłocznego powiadomienia Urzędu Miasta Stalowej Woli o utracie uprawnień do korzystania z Karty Mieszkańca wraz z jej jednoczesnym zwrotem. 
  7. Karta Mieszkańca jest przypisana wyłącznie do Użytkownika Karty i nie może być udostępniana osobom trzecim. 
  8. Gmina Stalowa Wola nie ponosi odpowiedzialności za udostępnianie Karty Mieszkańca przez Użytkownika Karty osobom trzecim. 
  9. W przypadku utraty, zagubienia lub uszkodzenia Karty Mieszkańca, Użytkownik Karty zobowiązany jest do niezwłocznego powiadomienia o tym fakcie Urzędu Miasta Stalowej Woli drogą elektroniczną lub osobiście w Urzędzie. 
  10. Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian i aktualizacji Regulaminu. 

§ 5
Partnerzy programu Karta Mieszkańca

  1. W celu realizacji Programu, Organizator programu będzie współpracował z Partnerami, którzy będą oferowali Benefity dla Mieszkańców. 
  2. Podstawą udziału w Programie jest zawarcie porozumienia.
  3. Aplikowanie Partnera do udziału w Programie odbywa się poprzez kontakt z biurem Centrum Obsługi Przedsiębiorców, mail: cop@stalowawola.pl, tel: 15 643 35 62, 15 847 93 15.
  4. Karta Mieszkańca jest dokumentem potwierdzającym i uprawniającym jej posiadacza do korzystania z Benefitów, zaoferowanych przez Partnerów, którzy wyrażą chęć współpracy i przystąpią do Programu Karty Mieszkańca.
  5. Zabrania się Partnerowi umieszczania na stronie internetowej i w Aplikacji treści sprzecznych z przepisami prawa oraz organizowania wydarzeń oraz promocji w ramach Programu, pod rygorem rozwiązania umowy, które w szczególności:
    1. zawierają elementy i treści pornograficzne;
    2. nakłaniają do nienawiści czy przemocy w stosunku do jakiejkolwiek organizacji, osoby lub grupy osób;
    3. zawierają treści dyskryminujące, w szczególności ze względu na rasę przekonania religijne, płeć, preferencje seksualne czy narodowość;
    4. naruszają dobre imię Gminy;
    5. promują produkty alkoholowe, w tym piwo lub promują marki producentów alkoholu za pośrednictwem produktów bezalkoholowych, np. piwa bezalkoholowego oraz narkotyki, środki odurzające lub środki o działaniu psychoaktywnym;
    6. naruszają przyjęte zasady współżycia społecznego oraz dobre obyczaje;
    7. propagują postawy naruszające prawa zwierząt, 
    8. zachęcają do używania produktów tytoniowych;
    9. są sprzeczne z Kodeksem Etyki Reklam.
  6. W Aplikacji oraz na Portalu mogą być publikowane banery i linki do innych stron lub serwisów internetowych, w tym w szczególności banery i linki do stron lub serwisów internetowych Partnerów. Korzystając z banerów i linków, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, Użytkownik przechodzi na strony lub serwisy zarządzane przez inne od Operatora podmioty, w tym w szczególności przez Partnerów, które to podmioty ponoszą odpowiedzialność za treści zamieszczane na tych stronach lub serwisach, jak również za przetwarzanie danych osobowych osób wizytujących te strony lub serwisy.
  7. Zapoznanie z ogółem produktów i usług Partnerów i Operatora oferowanych w ramach Programu oraz poszczególnymi Profitami, jest możliwe:
    1. za pośrednictwem Aplikacji mobilnej;
    2. za pośrednictwem Portalu;
    3. w mediach społecznościowych; lista aktualnych adresów stron (profili), o których mowa w zdaniu poprzedzającym, dostępna jest każdorazowo w Aplikacji mobilnej lub na Portalu.
  8. Lista przysługujących uczestnikom Programu Profitów zostanie zamieszczona na stronie internetowej Programu oraz w Aplikacji. 
  9. W Portalu i Aplikacji umieszczane są informacje o Programie i Partnerach, aktualnościach, wydarzeniach, promocjach i innych ważnych informacjach o Programie w celu informowania o Benefitach przysługujących Mieszkańcom.

§ 6
Program lojalnościowy w aplikacji LifeStal

  1. Program Lojalnościowy osobom uprawnionym do korzystania z Karty Miejskiej zbieranie punktów za udział w określonych aktywnościach miejskich oraz wymianę tych punktów na nagrody, a także do korzystania z innych Benefitów, które nie wymagają wykorzystania punktów.
    1. Lista aktywności oraz szczegóły dotyczące zbierania punktów i dostępnych nagród są dostępne na stronie internetowej Programu: www.lifestal.pl oraz w Aplikacji.
  2. Użytkownicy mają prawo:
    1. zbierać punkty za aktywności zgodnie z zasadami określonymi w Programie; 
    2. wymieniać zebrane punkty na nagrody dostępne w ramach Programu;
    3. korzystać z funkcjonalności aplikacji „LifeStal” do śledzenia zebranych punktów i dostępnych nagród. 
  3. Użytkownicy są zobowiązani do:
    1. przestrzegania zasad określonych w Regulaminie oraz wytycznych publikowanych na stronie www.lifestal.pl;
    2. uczciwego uczestnictwa w Programie i niepodejmowania prób oszustwa lub manipulacji w celu zdobycia punktów.
  4. Partnerzy biorący udział w Programie zobowiązani są do: 
    1. udostępniania możliwości zbierania punktów za aktywności zgodnie z ustalonymi zasadami;
    2. regularnego informowania Organizatora o punktach przyznanych Użytkownikom;
    3. zapewnienie dostępności nagród do wymiany za zebrane punkty, zgodnie z aktualną ofertą publikowaną na stronie www.lifestal.pl;
    4. przestrzegania zasad współpracy określonych w porozumieniu z Organizatorem Programu. 
  5. Partnerzy mają prawo:
    1. proponować nowe aktywności, które mogą być uwzględnione w Programie po zatwierdzeniu przez Organizatora;
    2. wprowadzać zmiany w dostępności nagród po wcześniejszym uzgodnieniu z Organizatorem.
  6. Organizator Programu zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian i aktualizacji w Programie, w tym zmian w przelicznikach punktowych, aktywnościach uprawniających do zbierania punktów oraz w ofercie nagród. Wszelkie zmiany będą publikowane na stronie www.lifestal.pl oraz w aplikacji „LifeStal”.

§ 7
Ochrona danych osobowych

  1. Administratorem danych osobowych Użytkowników w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o  ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.) – dalej RODO, Uczestnika jest Prezydent Miasta Stalowej Woli, ul. Kwiatkowskiego 1, Stalowa Wola, um@stalowawola.pl, zwany dalej Administratorem. 
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować poprzez e- mail: iod@stalowawola.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora. z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
  3. Dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane w celu: 
    1. realizacji Programu. Jest to niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym, które polega na wdrażaniu działań promujących Miasto, adresowanych do indywidualnego mieszkańca, poprzez przyznawanie mu ulg, zniżek i preferencji; 
    2. wysyłania przez Organizatora zawiadomień związanych z realizacją Programu w formie papierowej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej, prowadzenie badań ankietowych, promocji konkursów, wysyłania przez Organizatora newslettera oraz ofert promocyjnych partnerów Programu za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  4. Dane osobowe Użytkowników będą przetwarzane będą na podstawie:
    1. art. 6 ust. 1 lit. e) RODO przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym w związku z przepisami art. 7 ust. 1 pkt 18 Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz w związku z Uchwałą nr III/19/2024 Rady Miejskiej w Stalowej Woli z dnia 14 czerwca 2024 roku;
    2. art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – dobrowolnej zgody, która może ostać wycofana w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  5. Dane osobowe Uczestnika mogą zostać udostępniane podmiotom i osobom upoważnionym na podstawie przepisów prawa. Ponadto dane mogą być ujawnione podmiotom, z którymi administrator zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych dla systemów informatycznych wykorzystywanych przy ich przetwarzaniu.
  6. Dane osobowe Użytkownika po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa i wewnętrznych regulacji dotyczących archiwizowania danych zgodnie z zgodne z kategoriami archiwalnymi, o których mowa w załączniku Nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. w przypadku danych osobowych przetwarzanych na podstawie zgody – również do momentu jej cofnięcia. 
  7. W przypadku, gdy przepisy szczególne nie stanowią inaczej, Użytkownikowi przysługuje: 
    1. na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych jego  dotyczących, w tym prawo do uzyskania kopii danych;
    2. na podstawie art. 16 RODO prawo do żądania sprostowania (poprawienia) danych osobowych;
    3. prawo do usunięcia danych – przysługuje w ramach przesłanek i na warunkach określonych w art. 17 RODO; 
    4. prawo ograniczenia przetwarzania – przysługuje w ramach przesłanek i na warunkach określonych w art. 18 RODO; 
    5. prawo do przenoszenia danych osobowych – przysługuje w ramach przesłanek i na warunkach określonych w art. 20 RODO; 
    6. prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania – przysługuje w ramach przesłanek i na warunkach określonych w art. 21 RODO; 
    7. prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych);
    8. cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych (ale tylko w stosunku do danych osobowych które są przetwarzane na podstawie zgody – Uczestnik ma prawo w dowolnym momencie wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Wycofanie zgody może zostać dokonane w takiej samej formie, w jakiej została udzielona zgoda).
  8. Podanie przez Uczestnika danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwia przystąpienie do Programu.
  9. W trakcie przetwarzania danych osobowych Uczestnika nie dochodzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania.
  10. Dane osobowe Uczestnika nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
  11. Uczestnikowi przysługuje prawo do wniesienia sprzeciwu, w przypadku gdy:
    1. zaistnieją przyczyny związane z Pani/Pana szczególną sytuacją, w przypadku przetwarzania danych na podstawie zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej przez Administratora; 
    2. przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą jest dzieckiem.

§ 8
Uwagi

  1. Informacja o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem przez Użytkowników z usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach Programu. Do potencjalnych zagrożeń zalicza się:
    1. złośliwe oprogramowanie (ang. Malware) – różnego rodzaju aplikacje lub skrypty mające szkodliwe, przestępcze lub złośliwe działanie w stosunku do systemu teleinformatycznego Użytkownika, takie jak wirusy, robaki, trojany;
    2. programy szpiegujące (ang. Spyware) – programy śledzące działania użytkownika, które gromadzą informacje o użytkowniku i wysyłają je – zazwyczaj bez jego wiedzy i zgody – autorowi programu;
    3. spam – niechciane i niezamawiane wiadomości elektroniczne rozsyłane jednocześnie do wielu odbiorów, często zawierające treści o charakterze reklamowym;
    4. wyłudzanie poufnych informacji osobistych (np. haseł) przez podszywanie się pod godną zaufania osobę lub instytucję (ang. Phishing);
    5. włamania do systemu teleinformatycznego Użytkownika z użyciem narzędzi hackerskich;
    6. kryptoanalizę – możliwość odnalezienia słabości systemu kryptograficznego w celu umożliwienia jego złamania lub obejścia.
  2. W celu uniknięcia powyższych zagrożeń Użytkownik powinien zaopatrzyć swój komputer i inne urządzenia elektroniczne, które wykorzystuje podłączając się do Internetu, w program antywirusowy i zaporę sieciową. 
  3. Dodatkowe informacje dotyczące bezpieczeństwa użytkowania Aplikacji oraz przetwarzania danych osobowych znajdują się w załączniku Nr 5 do Zarządzenia Nr 261/2024 Prezydenta Miasta Stalowej Woli.

§ 9
Postanowienia końcowe

  1. Prawem właściwym dla Regulaminu jest prawo polskie.
  2. Wszelkie spory wynikające lub związane z Regulaminem, w tym jego wykonaniem lub wykładnią, będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy miejscowo dla siedziby Gminy Stalowa Wola.
  3. Żadne z postanowień Regulaminu nie ogranicza uprawnień Użytkownika będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą jednoosobowym, jakie przysługują mu na podstawie przepisów prawa, w przypadku stwierdzenia istnienia postanowienia o takim charakterze zastosowanie znajdują przepisy powszechnie obowiązującego prawa, a w szczególności Kodeksu cywilnego oraz ustawy z zakresu prawa konsumenckich.
  4. Wybór prawa polskiego na podstawę Regulaminu nie pozbawia Użytkownika będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą jednoosobowym ochrony przyznanej mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze Umowy, na mocy prawa które zgodnie z właściwymi regulacjami byłoby właściwe w przypadku braku dokonania wyboru.
  5. Udostępnioną treść Regulaminu można utrwalić nieodpłatnie, drukując go lub zapisując plik z Regulaminem na nośniku danych.
  6. Organizator programu zastrzega sobie możliwość zmiany Regulaminu w przypadku wystąpienia okoliczności, nieprzewidzianych w dniu jego przyjmowania lub innych ważnych powodów 
ikona aplikacji Stalowowolska Karta Miejska - LifeStal

Stalowowolska Karta Miejska - LifeStal

Pobierz aplikację i skorzystaj z wyjątkowych benefitów