Aktualności

Jak skorzystać z bezpłatnej komunikacji miejskiej w Stalowej Woli od 1 września 2024 roku?

19.08.2024 r.

Od 1 września 2024 roku mieszkańcy Stalowej Woli będą mogli korzystać z bezpłatnej komunikacji miejskiej. Wprowadzenie tego udogodnienia jest odpowiedzią na potrzeby lokalnej społeczności i ma na celu ułatwienie przemieszczania się po mieście, jednocześnie promując ekologiczne środki transportu. 19 sierpnia 2024 roku podczas konferencji prasowej Lucjusz Nadbereżny Prezydent Miasta Stalowej Woli przedstawił szczegółowo jakie kroki należy podjąć, by móc za darmo przemieszczać się autobusami stalowowolskiej komunikacji.

- Od 1 września papierowy bilet komunikacji miejskiej będzie można zachować na pamiątkę, dlatego że od tego dnia mieszkańcy Stalowej Woli i ci, którzy złożą oświadczenia, że płacą podatki w Stalowej Woli nie będą musieli używać biletu. Odpłatność za komunikację miejską w Stalowej Woli już nie będzie obowiązywała – mówił podczas konferencji prasowej Lucjusz Nadbereżny Prezydent Miasta Stalowej Woli. 

Aby skorzystać z darmowych przejazdów, mieszkańcy muszą posiadać jedną z dwóch form identyfikacji: aktywną kartę w aplikacji LifeStal lub fizyczną Kartę Mieszkańca LifeStal.

Aktywna Karta w aplikacji LifeStal

Pierwsza opcja to pobranie aplikacji LifeStal na smartfon, która dostępna jest zarówno w Google Play, jak i App Store. Po zainstalowaniu aplikacji, użytkownicy będą mieli dostęp do karty miejskiej, która umożliwi korzystanie z darmowych przejazdów. Aplikację można pobrać, skanując kod QR dostępny na plakatach promujących akcję.

Jak Zainstalować Aplikację LifeStal?

Proces instalacji aplikacji jest prosty i szybki. Należy:

  1. Otworzyć aplikację aparatu lub czytnik kodów QR na telefonie.
  2. Zeskanować kod QR prowadzący do aplikacji LifeStal.
  3. Kliknąć przycisk "Zainstaluj".
  4. Po instalacji otworzyć aplikację LifeStal i zarejestrować się zgodnie z wyświetlanymi wskazówkami.
  5. Po zakończeniu rejestracji użytkownik może natychmiast zacząć korzystać z bezpłatnej komunikacji miejskiej.

- Osoby, które nie są mieszkańcami Stalowej Woli, a płacą tu podatki, będą mogły potwierdzić swoją tożsamość na dwa sposoby: skorzystać z weryfikacji przez E-PUAP, mDowód, mObywatel lub stacjonarnie w Urzędzie Miasta Stalowej Woli w dwóch punktach – w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Wolności 7 lub w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Dąbrowskiego 15 (budynek dworca PKP w Rozwadowie) – informował Lucjusz Nadbereżny.

Karta Mieszkańca LifeStal

Drugą możliwością jest wyrobienie fizycznej Karty Mieszkańca LifeStal, którą można uzyskać także we wskazanych wyżej Biurach Obsługi Klienta Urzędu Miasta (przy ul. Wolności 7 oraz ul. Dąbrowskiego 15). Karta ta będzie niezbędna do korzystania z darmowych przejazdów dla osób, które nie chcą lub nie mogą korzystać z aplikacji mobilnej.

- Rekomendujemy wybór karty elektronicznej, którą każdy może mieć w swoim telefonie, dlatego, że będzie się ona stale aktualizować, będzie się wzbogacała o nowe funkcjonalności, dodatkowe punkty, aktualizacje informacji z życia miasta, kalendarza wydarzeń czy też ważnych ostrzeżeń dotyczących bezpieczeństwa, sytuacji kryzysowych – podkreślał prezydent Stalowej Woli. 

Jak z aplikacji mogą korzystać dzieci?

Projekt bezpłatnej komunikacji zakłada również możliwość skorzystania z karty mieszkańca dla dzieci mieszkańców Stalowej Woli lub podatników miasta Stalowej Woli. 

Proces pozyskania karty można przeprowadzić na dwa sposoby:

  1. Rekomendowany sposób przez aplikację na telefonie:
    • Uczeń pobiera aplikację na swój telefon i rejestruje się.
    • Rodzic, posiadający swoją kartę mieszkańca, dodaje dziecko do swojego konta w aplikacji, podając numer telefonu lub adres e-mail dziecka.
    • Wymagane jest również wgranie zdjęcia dziecka i, jeśli jest uczniem, skanu/zdjęcia legitymacji szkolnej.
    • Po weryfikacji danych karta zostanie aktywowana, co umożliwi dziecku korzystanie z bezpłatnej komunikacji miejskiej.
  2. Alternatywny sposób przez aplikację rodzica:
    • Rodzic zakłada konto od początku, wgrywa zdjęcie i wprowadza dane dziecka, a dane do logowania do aplikacji dziecka można pozyskać ze strony internetowej aplikacji Lifestyle. Docelowo taka możliwość będzie również uaktywniona z pozycji aplikacji.

- To co istotne, zarówno aplikacja, jak również karta mieszkańca Stalowej Woli jest bezpłatna. Podkreślam to bardzo mocno. Gdyby się pojawiły jakiekolwiek próby usług, działań, które podawałyby jakąkolwiek odpłatność, gdyby pojawiały się SMS-y czy inne działania, że ktoś chciałby pobrać opłaty za wyrobienie karty czy za ściągnięcie aplikacji, proszę odstąpić od dalszych kroków. Bezpłatna komunikacja wiąże się z bezpłatną aplikacją i z bezpłatną kartą fizyczną – apelował prezydent Nadbereżny. Niewielką opłatę będzie trzeba uiścić jedynie w sytuacji konieczności wyrobienia duplikatu karty.

Informacje na temat tego co należy zrobić, żeby korzystać z bezpłatnej komunikacji w Stalowej Woli, będą znajdowały się w różnych punktach w mieście, w placówkach użyteczności publicznej, na klatkach schodowych i innych miejscach blisko mieszkańca. Dodatkowo prezydent wraz z osobami przeszkolonymi w temacie i opatrzonymi specjalnymi identyfikatorami w przyszłym tygodniu będzie prowadził akcję informacyjną bezpośrednio w komunikacji miejskiej - w autobusach i na przystankach.

Wprowadzenie darmowej komunikacji miejskiej jest kolejnym krokiem w kierunku poprawy jakości życia mieszkańców Stalowej Woli, jednocześnie wspierając zrównoważony rozwój miasta. Mieszkańcy, którzy obecnie korzystają z bezpłatnych przejazdów na podstawie biletów wolnej jazdy, mają czas do końca 2024 roku na wyrobienie nowej karty miejskiej (w aplikacji lub karty fizycznej).

Więcej informacji można znaleźć na stronach internetowych www.lifestal.pl oraz www.stalowawola.pl.

LifeStal__plakat_B1_680x980__OK